ISO 26000:2010 – Εταιρική κοινωνική ευθύνη

Το ISO 26000 βασίζεται στην έννοια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (EKE) και παρέχει το πλαίσιο για την υποστήριξη των επιχειρήσεων στο να εφαρμόσουν τις αρχές της, με σχετικές δράσεις, πρωτοβουλίες και βέλτιστες πρακτικές.

Μπορεί να εφαρμοστεί από οποιοδήποτε οργανισμό ή επιχείρηση, οποιουδήποτε μεγέθους, του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα και σε οποιοδήποτε κλάδο.

Το ISO 26000 αποτελεί οδηγό εφαρμογής της ΕΚΕ, καλύπτοντας όλους τους άξονες της ηθικής, των αρχών της βιωσιμότητας και της διακυβέρνησης, του περιβάλλοντος και τη διαβούλευση με την τοπική κοινωνία. Παρέχει αρχές και κατευθυντήριες οδηγίες και όχι απαιτούμενα κριτήρια. Ως πρότυπο δεν είναι πιστοποιήσιμο, αλλά μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της επιθεώρησης δύναται να εκδοθεί βεβαίωση ορθής εφαρμογής του προτύπου.

 

 Η θεματολογία του ISO 26000 περιλαμβάνει 7 βασικούς πυλώνες, που είναι:

 

  • Διακυβέρνηση,
  • Ανθρώπινα Δικαιώματα,
  • Εργασιακές Πρακτικές,
  • Περιβάλλον,
  • Πρακτικές δίκαιης/ορθής λειτουργίας,
  • Θέματα καταναλωτή,
  • Συμμετοχή και ανάπτυξη τοπικών κοινοτήτων

 

Τα βασικά οφέλη μιας εταιρείας από την εφαρμογή ενός Συστήματος Διαχείρισης Κοινωνικής Ευθύνης σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του ISO 26000:2010 είναι τα ακόλουθα:

 

  • Απόκτηση συγκριτικού πλεονεκτήματος στην αγορά
  • Βασικό εργαλείο για τη διαμόρφωση και τη διαχείριση της στρατηγικής βιωσιμότητας μιας επιχείρησης
  • Ανάδειξη εταιρικής κουλτούρας
  • Κινητοποίηση του προσωπικού
  • Συνεχής βελτίωση της επίδοσής της σε οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό επίπεδο
  • Προστιθέμενη αξία στις αρχές βιωσιμότητας και ΕΚΕ που ήδη εφαρμόζει μια εταιρεία